Verschillende Interim opdrachten als Campaign Marketeer, Propositie Marketeer en Sr. Propositie Manager. O.a. gewerkt aan de introductie van Ziggo Mobiel.
Verschillende Interim opdrachten als Campaign Marketeer, Propositie Marketeer en Sr. Propositie Manager. O.a. gewerkt aan de introductie van Ziggo Mobiel.
Interim opdracht bij de Dubai Polo Academy. Marketing en publicatie van een internationaal instructie- en trainingsboek voor polo.
Freelance opdracht als Director Marketing Mobile. Onderdeel van de Internationale Centrale Marketing-organisatie van Liberty Global. Zorgdragen voor rapportages, best practise workshops en ondersteuning van de marketingactiviteiten voor 'mobiel' van 8 verschillende landen binnen Europa.
AG Marketing & Communicatie 05-2013 - heden
Freelance Marketing Manager
Interim Marketing en Communicatie manager sinds 2013. Verschillende opdrachten als propositie marketeer en communicatie professional bij o.a. Ziggo, S-Sense, Dubai Polo Academy en Liberty Global.
du (Emirates Integrated Telecommunications Company) Dubai, V.A.E. 06/2009 – 12/2012
Director Marketing & Communications Planning & Performance
Gepromoveerd naar een strategische rol om de doelstellingen voor de Brand & Communications afdeling op te stellen en te managen, alsmede voor het schrijven van de merkstrategie en het marketingcommunicatie jaarplan en te sturen op verbetering van de interne organisatie en de externe customer experience. Samenwerking met verschillende afdelingen, externe bureaus en stakeholders (Directie en Raad van Bestuur). Verantwoordelijk voor het introduceren van crossmediale planning en modellen om investeringen ín en resultaten ván media-inzet tegen elkaar af te zetten (ROI). Opzetten van onderzoek en reporting voor alle marketing en communicatie- activtiteiten en vertalen naar aanbevelingen en (jaar)plannen
du (Emirates Integrated Telecommunications Company) Dubai, V.A.E. 10/2006 – 06/2009
Director Communications & Advertising
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de communicatie- en advertisingstrategie en de lancering van alle externe communicatie voor alle du producten en diensten in de Verenigde Arabische Emiraten (V.A.E.). du is in Februari 2007 gelanceerd en is in 5 jaar tijd gegroeid naar ruim 5 miljoen klanten. De financiële waarde van het merk is gestegen met 75% ($126 miljoen) in 2011-12. du is nu opgenomen in de lijst van UAE Superbrands en het 6e meest gewaardeerde merk in de V.A.E. en 16e binnen de Golfstaten (GCC). du was winnaar van o.a. de enige EFFIE in 2011 in het telecomsegment in het Midden-Oosten). Ontwikkelen en aansturen van merk- en ‘through-the-line’ communicatiecampagnes (B2C en B2B). Opzetten en leidinggeven aan de Advertising afdeling (5 FTE) en aansturen van de reclamebureaus.
Proximity Amsterdam (BBDO), Amstelveen 02/2006 – 09/2006
Strategy Consultant/Account Director
Aangetrokken om klantexpertise naar bureauzijde te brengen in een nieuwe functie als consultant. Accountverantwoordelijk voor klanten als Numeco (FMCG), Randstad B-to-B (Recruitment) en KPN (Telecom)
Orange Nederland N.V., Den-Haag, afdeling Brand & Communications 11/2004 – 02/2006
Manager Brand & Advertising
Verantwoordelijk voor de Brand & Advertising afdeling (7 FTE) en alle Marketing Communicatie: (merk)campagnes, media- en sponsoringstrategie alsmede alle brand & design activiteiten. Vertegenwoordigde Orange Nederland in de maandelijkse Global Brand Steering Meetings van France Télécom. Ontwikkelen en aansturen van communicatie- en merkstrategie voor consumenten en (groot-)zakelijke markt
Orange Nederland N.V., Den-Haag, afdeling Brand & Communications 09/2002 –11/2004
Brand & Design Manager
Verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de merkpositionering, tone of voice en alle huisstijlrichtlijnen van Orange in Nederland. Begeleiding van interne communicatietrajecten en trainingen. Winnaar van verschilende awards voor de merkintroductie Orange (EFFIE, SAN, Cool Brands). Voorbereiden, begeleiden en uitvoeren van de rebranding van Dutchtone naar Orange. Aansturen van het Brand & Design Team (3 FTE).
Dutchtone N.V. Den-Haag, afdeling Trade Marketing 04/2000 – 09/2002
Trade Marketing & Communications Co-ordinator
Coördinator van de ontwikkeling en implementatie van alle below-the-line materialen en programma’s voor het dealerkanaal in samenwerking met retailers en de afdelingen sales en marketing. Plannen en coördineren van marketingcommunicatieprojecten. Organisatie en coördinatie van (custom made) trainingsprogramma’s en incentives voor dealers
JVC Nederland B.V., Leiden, afdeling Marketing Communicatie 01/2000 – 04/2000
Marketing Communications Co-ordinator (Freelance)
Project Manager voor Euro 2000 (EK voetbal) sponsoring- en advertisingactiviteiten. Coördinatie ATL en BTL campagnes. Organisatie van Key Dealer Events in binnen- en buitenland.
Gemeente Amsterdam, Dienst Infrastructuur, Verkeer en Vervoer 09/1998 - 01/2000
Corporate Communicatie Adviseur
Onwikkeling en implementatie van communicatieplannen voor grootstedelijke projecten. Coördinatie communicatie van projecten als ‘Afsluiting A-10’ en ‘de IJtram’.
OPLEIDINGEN
1993 – 1997 Universiteit van Amsterdam Doctoraal Communicatiewetenschap
1996 London Guildhall University ERASMUS uitwisselingsprogramma
1991 – 1993 Universiteit van Amsterdam Propedeuse Politicologie
1984 – 1991 Rijnlands Lyceum Oegstgeest VWO diploma
CURSUSSEN EN NEVENACTIVITEITEN
2012 New York Institute for Photography Masters Degree in Photography
2005 NCOI Management Training
2004 Hogeschool INHolland Rotterdam Gastcolleges Design Management
2003 Orange Copywriting voor gevorderden
2001 SRM Marketing-Communicatie B
1999 Gemeente Amsterdam, Mediatraining & woordvoering
1998 CEGRI-institute Granada, Spanje Spaans voor gevorderden
1997 Valkieser Multi Media, Naarden Stage en scriptie
1993 – 1995 Studentenvereniging SSRA Amsterdam Bestuurslid van het dispuut ‘Demeter’
AANVULLENDE INFORMATIE
Talen Nederlands moedertaal, Engels vloeiend, Spaans goed, Duits en Frans basis